Overslaan en naar de inhoud gaan

Menu

Contacteer ons snel

Boekendienst

Boeken

Afhaling boeken eind augustus

Op het einde van de zomervakantie kunnen de leerlingen de tijdig bestelde boeken ophalen op school (Kasteelstraat 14). Om heel wat tijd en administratiekosten te besparen, vragen we om bij voorkeur het volledige bedrag contant of via Payconiq-app te betalen. Indien u meer gespreid wenst te betalen, kan u ook een voorschot van 100 euro betalen.

De bestelde boeken kunnen opgehaald worden:

· op vrijdag 25 augustus tussen 14.00 en 19.00 uur voor de 1ste klassen;

· op maandag 28 augustus tussen 14.00 en 19.00 uur voor de 2de en 3de klassen;

· op dinsdag 29 augustus tussen 14.00 en 19.00 uur voor de 4de, 5de en 6de klassen.

Ouders met leerlingen in verschillende jaren kunnen langskomen op één moment om de boeken af te halen.

Opgelet: een gewone bank-app (KBC, Belfius, ...) werkt helaas niet altijd met onze Payconiq QR code. Met de specifieke payconiq by Banconcact-app bent u zeker van een geslaagde transactie.

Bestelling boeken

Nieuwe leerlingen: naar het 1ste jaar

Bij inschrijving kon u aangeven of u al dan niet de boeken via school wenst te bestellen. Als u heeft aangeduid dat u via de school de boeken/cursussen wenst te bestellen, dan doen wij het nodige voor de bestelling en kan u vrijdag 25 augustus langskomen op school. Hier worden belangrijke brieven voor de start meegegeven en enkel op deze dag is er de mogelijkheid extra uitleg over het gebruik van smartschool te krijgen en turnkledij te passen. De boekenpakketten voor onze startende leerlingen leggen wij klaar in hun eigen klas om zware boekentassen op de eerste schooldag te vermijden. Als u ervoor koos om zelf alle boeken aan te kopen, dan voorziet de school enkel de eigen cursussen en een schoolagenda.

Hieronder kan u de boekenlijsten van het eerste jaar ter info raadplegen.

Link boekenlijsten 1ste jaar

Van het 1ste naar het 2de jaar

Na het doorgeven van de definitieve studiekeuze, bestellen de mensen van de boekendienst de nodige boeken voor volgend schooljaar. Indien u zelf wenst in te staan voor de bestelling van de boeken, gelieve dan tegen uiterlijk zondag 2 juli contact op te nemen met de verantwoordelijke van de boekendienst via sjb.boekendienst@sgsintpaulus.eu

Hieronder kan u de boekenlijsten van het tweede jaar ter info raadplegen.

Link boekenlijsten 2de jaar

Naar het 3de, 4de,5de of 6de jaar

We zullen u vragen om via het online-systeem van Standaard Boekhandel de boeken voor volgend schooljaar te bestellen. Hiervoor maakt u gebruik van een persoonlijk account. Van zodra de bestelperiode is geopend (halfweg juni), ontvangt u hierover nog een smartschoolbericht. Op de online-boekenlijst zal u kunnen aanduiden of u nieuwe of tweedehandsboeken wenst te bestellen op school of niet, en u kan ook aanduiden welke boeken uw zoon/dochter al bezit.

Om alles tijdig te kunnen bestellen bij de uitgeverijen, vatten de mensen van de boekendienst de werkzaamheden al aan van bij het begin van de zomervakantie. We vragen dus om uw bestelling door te sturen tegen uiterlijk zondag 2 juli. Wie deze deadline niet haalt, dient zelf met behulp van de boekenlijst de nodige boeken te bestellen. Enkel de eigen cursussen, digitale methodes en schoolagenda worden dan door de school voorzien.

Hieronder kan u volgende documenten ter info raadplegen:

o Handleiding voor de software
o Boekenlijsten 2de en 3de graad
o Lijst met de bij te houden boeken voor volgend schooljaar
o Boeken geschikt om in te dienen voor tweedehandsverkoop.

Link boekenlijsten 3de jaar

Link boekenlijsten 4de jaar

Link boekenlijsten 5de jaar

Link boekenlijsten 6de jaar

Lijst met bij te houden boeken voor volgend schooljaar

Boeken geschikt om in te dienen voor tweedehandsverkoop

Handleiding voor de software

Als u nog vragen heeft over de boekendienst, kan u steeds contact opnemen via sjb.boekendienst@sgsintpaulus.eu